6.6.08

Air Berlin

Veritablement amb el català s'hi atreveix tothom. No sé ni perquè escric aquest blog en aquesta llengüa tan incòmoda per tanta gent. Ara apareix una companyia de baix cost i el seu director general, Joachim Hunold, denuncia que el govern balear recomana a la companyia que utilitzi el català en els seus vols a Palma. A més, Hunold qüestiona el sistema educatiu de les illes -que segons ell tracta al castellà com una llengüa estrangera- i afirma que seria més lògic utilitzar només el castellà i deixar-se de complicacions.
Sr. Hunold, si no vol complicacions no sigui empresari. És més, diria que les complicacions les ha creat vostè amb aquest editorial publicat al darrer número de la revista corporativa d'Air Berlin.
El problema de tenir una llengüa sense estat és que un talòs com aquest pot opinar negativament sobre l'importància de la teva llengüa, i despreciar l'assessorament gratuit d'un govern que t'està dient com millorar la teva imatge (en aquest cas a Palma).
He entrat a la web d'Air Berlin. El primer que et demanen és que escullis el teu país. Aleshores cliques "Spain" i et demana que escullis el teu idioma. Però només n'hi un -"español"-.
Per contra, si esculls "Switzerland" tens dues opcions lingüístiques -"deutsch" i "français"- (falta l'italià, que també és oficial). Val a dir que aquests d'Air Berlin són ben justets perquè els belgues tenen la seva web només en anglès (quan existeixen versions franceses pels francesos i els suïssos, i en neerlandès pels holandesos), els argentins tenen la seva pàgina en anglès (malgrat existir una web en castellà per Espanya), els brasilers en anglès (malgrat existir una web en portuguès per Portugal) i els canadencs en anglès (malgrat ser el francès una llengüa co-oficial).
En resum, enlloc de carregar tant contra Air Berlin, jo els donaria una moratòria perquè aprenguin una mica de geografia elemental i posin una mica d'ordre a tant desgavell idiomàtic. Però si fos accionista d'Air Berlin no tindria tanta paciència amb el Sr. Hunold i li tocaria la cresta. Després de tot és l'irresponsable que ha deteriorat l'imatge de la companyia que dirigeix i que de ben segur farà perdre alguns milers d'euros a Air Berlin (més a Catalunya que a les Balears). I observant l'evolució del preu del petroli, diria que avui en dia cap línia aèria es pot permetre perdre un sol client.

Imatge: rp-online.de

Etiquetes de comentaris: , , , ,