17.1.07

El quadret perdut (VIII)

Quan aquest matí he llegit al diari Sport la noticia signada per J.M. Pinochet no donava crèdit. El propietari del Chelsea, Roman Abramovich ha comprat per 50 milions d'euros el castell de Bran.
M'ha vingut al cap, de manera immediata, el meu viatge a Romania, cinc anys enrere. He recordat a aquella dona gran de Sibiu, asseguda al menjador de la casa on m'allotjava, explicant-me l'història d'aquella fortificació construida el segle XIII. La mateixa on la novel·la escrita per l'irlandès Bram Stoker el 1897 hi situava la figura terrorífica del vampir Dràcula, en un text plagat d'inexactituds històriques.
Segueixo llegint la informació del periodista Pinochet. En un principi, apunta, sembla que el magnat rus té previst respectar el projecte de l'ajuntament de Brasov de crear un parc temàtic dedicat al Comte Dràcula a les immediacions del castell. Recordo a la dona enfotent-se'n de l'història del vampir de la capa negra i els queixals afilats, i de les desenes d'autocars que diàriament s'hi desplaçen per a descarregar-hi turistes àvids de sopars de duro.
Vlad Tepes, la figura històrica que va inspirar Stoker, no era un vampir. La dona també em comentava que qui va viure allà fou el pare de Vlad, als voltants del 1400.
Penso aleshores en el petit quadre que vaig comprar en un antiquari de Bucarest. No he estat capaç de trobar-lo després de la mudança. Sé que no té un gran valor econòmic, però em sap greu haver-lo perdut. A saber on ha anat a parar.

Imatge: constantinroman.com

Etiquetes de comentaris: